RSS

COM S'ADAPTEN ELS EDUCADORS A LES TIC?

Hola amics del blog!


Com ja sabeu en aquest esplai volem fer un recull de idees i conceptes que puguin servir d’utilitat a tot aquell que es dediqui o es vulgui dedicar en un futur al món de l'educació. Volem iniciar debats sobre realitats actuals on tothom pugui dir la seva i d'aquesta manera enriquir-nos els uns dels altres. 

És per això que hem pensat que era important dedicar una entrada del nostre bloc a veure com s'adapten els educadors a les noves tecnologies. 

Esta clar que el fet de canviar la pissarra de guix per una pissarra digital o canviar els fulls blancs per ordinadors no es pot fer d'un dia per l'altre, tant professors com alumnes necessiten un procés d'adaptació. Però no tots tenen el mateix plantejament davant d'aquesta realitat. A continuació us posarem alguns exemples:

  • La Marta és professora d'una escola de primària i fa tan sols 2 anys que ha començat a treballar, ella ens comenta que no li ha suposat cap dificultat adaptar-se a les tecnologies de les aules actuals ja que quan ella va començar a treballar ja estava tot iniciat i a la facultat ja l'havien posat al dia sobre aquesta realitat.
  • El Josep en canvi, és professor des de fa més de 20 anys i la veritat és que li està suposant un verdader esforç adaptar-se a tot el que són les aules virtuals. Ell afirma que necessita anar a cursets per tal de que els alumnes no sàpiguen més que ell sobre les noves tecnologies (cosa que tots sabem que cada vegada és més complicada)
  • La Mercè és monitora d’un esplai i considera que les tecnologies faciliten cada dia més la comunicació amb els pares dels nens i que d’aquesta manera s’estalvien molts fulls de paper (ja que ara ja no cal donar fulls per cada sortida que realitzen i amb un correu es pot informar a tots els pares) i tot molt més ràpid i pràctic.
  • En Carles és professor d’un institut i està totalment en contra de tot el relacionat amb el progrés a l’aula, pensa que avui en dia els alumnes es distreuen molt més i que el fet de tindre ordinadors i aparells electrònics tan a l’abast els allunya cada vegada més dels hàbits d’estudi correctes i tradicionals.

A continuació us deixem un vídeo que tracta de manera molt visual el que hem comentat.



I tu, que en penses? No siguis tímid i digues la teva!









  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

6 comentaris:

fran ha dit...

Aunque no me ha hecho gracia que los chicos en el ejemplo no estén de acuerdo y las chicas si....
Mi opinión es que siempre que se utilicen las nuevas tecnologías para ayudar al aprendizaje, es genial.

Laura E. ha dit...

Hola!

Per començar dir-vos que m'agrada molt aquest projecte que heu creat per a donar suport a aquells que es vulguin dedicar al món de l'ensenyament. Penso (i que diguin el que vulguin els polítics), que sou el futur, perquè les futures generacions aprendran alló que vosaltres inculqueu, ensenyeu i mostreu.

No és la primera vegada que llegeixo el vostre bloc, però si la primera que comento. La tecnologia a les aules ha estat un tema que he tocat bastant. Vaig passar aquella època en la qual relacionava noves tecnologies amb treballar menys, una altra que ho relacionava amb comoditat i ara que ho relaciono amb progrés.
Dic progrés, perquè penso que faciliten i ajuden a fer moltes de les feines que requereixen hores i són pesades de fer, però al mateix temps, penso que no s'han de perdre els hàbits d'estudi de tota la vida. Crec que un ordinador ajuda a presentar un treball amb més qualitat, però cal també saber escriure a mà, de la mateixa manera, Internet ajuda a tenir tota la informació a l'abast, però també cal saber com usar un diccionari o una enciclopèdia.

Així que, espero que tot hi anar incorporant les noves tecnologies en l'educació, no es perdin mai els hàbits que han ensenyat a milers d'humans fins al segle XXI.

Espero que la meva opinió us sigui útil i que tingueu molta sort amb aquest projecte!

Unknown ha dit...

Moltes gràcis per comentar!!
Fran: que els nois diguin que no a les tecnologies i que les noies diguin que si ha sigut pura casualitat, de veritat que no està fer expressament! Nosaltes no entrarem en el debat de la diferencia de facilitat a adaptar-se a les tecnologies segons si ets home o dona.
Laura: Tens tota la raó en el que dius, tot progrés és bo però sempre amb mesura.

Anònim ha dit...

Hi havia una vegada uns amics d'un Conseller que anava de progre, que venien programari i van entabanar als polítics per instal·lar ordinadors a cada alumne/a, fent creure que allò seria la solució a tots els problemes de l'educació. La gent es pensava que treballaven "llibres digitals" quan el que tenien a les mans eren documents PDF d'un llibre en paper. Els "llibres digitals" han sortit l'any passat, eines on l'educador pot modificar els continguts i adaptar-los al grup-classe. Però resulta que ho hem descovert tard, ara, ja s'han gastat tots els diners.
El conte s'acaba quan apareixen cinc estudiants que plantegen idees creatives a partir del debat entre estudiants i docents, perquè la veritat és aquesta, que ningú es cregui amb la veritat absoluta, i les solucions sortiran experimentant, provant i tornant a començar. Endavant les hatxes!

Unknown ha dit...

Moltes gràcies Anònim per donar-nos la teva opinió i animar-nos a seguir treballant per un futur millor!

Anònim ha dit...

Creiem que és més important l'ús que en fem d'aquestes, com aprofitem els seus avantatges, com poden canviar la nostra metodologia a les aules, que el fet de que siguin uns aparells nous i innovadors. Per cert, molt bé el video seguiu així!

Publica un comentari a l'entrada